Nyári tábor 2018

Egyházközségi nyári tábor 2018

Fényképek

A premontrei egyházközség nyári táborát a tavalyihoz hasonlóan Balatonlellén tartottuk június 25 és 30-a között. Idén a Part Hotelben szálltunk meg, ahol plébániánk 117 tagja, gyermek, fiatal és felnőtt pihent együtt a magyar tenger mellett. Az üdülő közvetlenül a sekély, gyerekbarát déli part mellett, a tó közvetlen szomszédságában volt, amit a túlnyomóan felhős és gyakran 20 °C körüli időjárás sem tudott a fiatalokkal (és a fiatal felnőttekkel sem) elfeledtetni, így várakozásainknak megfelelően mindennap jutott idő és kedv a fürdőzésre. A reszkető, de arcukon mosollyal vonuló fiúk és lányok látványa állandóan jókedvet ébresztett. A parton a stégről lestük a tavat és vigyáztuk egymást, ott napoztunk, reszkettünk, kikötöttünk, romantikáztunk és merengtünk. Csónakáztunk, a vízben kapura dobáltunk, cicáztunk, frizbiztünk, úsztunk és a mélybe stéget cibáltunk. Miénk volt a tó! A parttól távolodva a homokozót és a játszóteret, meg nem szűnő zsivajjal, a kisebbek vették birtokukba, míg a bejárat melletti teraszt a felnőttek és a hátrahagyott kismotorok és biciklik népesítették be.
Az üdülőben az ebédlő és a fölötte elhelyezkedő, tréfásan csak „chapelle royale”-ként emlegetett közösségi tér volt a fizikai és lelki töltekezés helye. A tábor ritmusát a „kápolnában” tartott imaórák (laudes, sexta, vesperás), a reggeli szentmise és az étkezések adták meg. A köztes időben változatos programok színesítették az együtt töltött időt.
Hétfőn reggel a templom előtti 8 órai gyülekezőt követően jutottunk le a táborba, ahol az ebéden már lassan de biztosan kezdett összeállni a csapat, ami a Piusz atya vezette esti borkóstolásra teljesen kiegészült a később érkezőkkel. A könnyed hangulat felütése a vacsorát megelőző játék volt, aminek köszönhetően minden résztvevő a keresztnevek megismerésével sajátíthatta el az ábécét és tudhatott meg értékes információkat a másikról.
Kedden a reggeli frissességért Piusz atya felelt, aki Aquinói Szent Tamás gondolatait osztotta meg a felnőtt közönséggel. Ezalatt, ahogy a hét során több alkalommal is, játékos dúdolót a kisebbeknek Benderné Jelinek Eszter tartott. Ebéd előtt Bohus Magdi segítségével kézműves foglalkozás volt, amin színes filcanyagból dolgoztak a fiatalok. Délután Hidvégi Előddel a vállalkozókedvűek gyalogosan másztak fel a Lellétől délre eső, festői kilátást nyújtó Kishegyre, akikhez autókkal érkeztek ki a délutáni pihenést választók, majd a szőlőhegy oldalába épített kápolna mellett tartottuk meg a Szent László napi vigília vesperást. A mozgalmas napot kültéren egy balatoni vitorlázás zárta le. Este a gyerekeknek rajzfilm vetítést tartottunk, majd a felnőttek Az utolsó hegycsúcs c. dokumentumfilmet nézték.
Szerdán ebéd előtt bőrmegmunkálással folytatódott a kézműveskedés Jelinek Eszter és Hidvégi Előd közreműködésével, majd az idősebb Hidvégi ifjak szervezésében különböző feladatokat felvonultató izgalmas, kicsiket és nagyokat megmozgató, időnként meglehetősen hűsítő sorversenyen vehettünk részt. A délutánt Hományiné Bohus Magdi és Szalai Dániel előadása és a hozzá kapcsolódó izgalmas mézkóstolás vezette le. Sajnos a hétre tervezett tábortüzeket az esti esők meghiúsították, de a focivébé mérkőzéseit követő este a felnőttek számára baráti beszélgetésekbe és magas szintű megmozdulásokat hozó biliárdozásba fulladt.
Csütörtökön a megszokott reggeli közös imádság és szentmise ünneplésén túl strandolás volt a délelőtti program, ebéd után a plébánia házas közösségei gyűltek össze és ismerkedtek meg egymással, amiből egy érdekes beszélgetés kerekedett a keresztény örömről. Vacsorát követően nagy érdeklődés mellett hallgattuk Bender Balázs előadását a géntechnológiáról, amely a következő napok beszélgetéseinek kiváló témáját adta.
Pénteken délelőtt az egyháztörténet és a magyarországi korai középkor egyik legkülönlegesebb helyszínére, Zalavárra tettünk kirándulást. A romokhoz érkezve Simon Bence tartott előadást a szláv grófságról, majd frank királyi központról, amelynek végén elmosott minket az eső, és hazaindultunk. Délután Piusz atya az idősebbekkel a géntechnológia kapcsán az életről, a fiatalokkal pedig Péterről és Pálról beszélgetett Pintérné Teri. A késő délutáni strandolást Lellén is elmosta végül az eső, szerencsére a vacsora után táncházban tudtuk felmelegíteni elgémberedett tagjainkat. A tábor utolsó napján délelőtt strandon és bőrönd mellett töltöttük az időt, majd a csapat nagy része még az ebédet megvárva búcsúzott a Balatontól és a jókedvű közösségben megélt élményektől.
Gödöllő, 2018. augusztus 30.